<strong>Een veelgehoorde opmerking is: ‘Lees maar veel voor, dat is belangrijk!’ Voorlezen is zeker belangrijk, maar er is meer nodig om kinderen zelf te laten lezen. Een rijke taal- en leesomgeving is van essentieel belang.</strong>
<strong>Lesmateriaal: naast de docenten is dat misschien wel de belangrijkste factor van goed onderwijs. Maar hoe kies je geschikte leermiddelen? Hoe zet je het lesmateriaal in op een manier die je visie op het vak en op het onderwijs weerspiegelt? En op welke manier krijgt de identiteit een plek in je les?</strong>
<strong>Tijdens deze cursus krijg je alle informatie die je nodig hebt over de inhouden van de referentieniveaus rekenen.</strong>
Ben jij leerkracht of onderwijsassistent(e) in groep 3 en werk je met Veilig leren lezen? Dan is deze cursus ideaal voor jou. De cursus geeft je praktische informatie over de leesmethode Veilig leren lezen (kim-versie), zodat je er het meeste uit kunt halen.
Weet jij welke hulpmiddelen er zijn en hoe je die moet inzetten als je kinderen met dyslexie in de klas hebt? In deze cursus krijg je praktische kennis over hoe je met hen in de klas aan de slag kunt.
<strong>In deze cursus leer je op de juiste manier met Taal Actief te werken.</strong>
<strong>Een Syrisch meisje dat vluchtte met haar moeder en oma en nu in een AZC woont. Twee Irakese kinderen die eindelijk met hun ouders een vaste verblijfsvergunning hebben gekregen. Ze spreken nauwelijks Nederlands. Hoe zorg je voor goed onderwijs aan deze kinderen?</strong>
Je hebt leerlingen in de klas bij wie de lees- of spellingsontwikkeling niet vanzelf gaat. Wanneer hanteer je het protocol leesproblemen en dyslexie en hoe werk je dat uit? Dat leer je in deze cursus.