SLIM-aanbod

Innovatie: werken aan een duurzame verandering

Verandering: waar hebben we het dan over? Verbeteren, vernieuwen of innoveren? En wat betekent dat voor jou en jouw school? Het SLIM-traject helpt je bij het beantwoorden van deze vragen. Heb jij nou ook een verandervraagstuk waar je met jouw school tegenaan loopt? Of wil je meer weten over het verschil tussen verbeteren, vernieuwen en innoveren? Je kunt onderaan de pagina de informatiebrochure aanvragen om er meer over te weten te komen!

Vraag gelijk de brochure aan!

Ken je dat? Een rekenmethode die eigenlijk al jaren nét niet goed genoeg aansluit bij je leerlingen, en waar je eigenlijk iets anders voor in de plaats wilt. Een dergelijk vraagstuk herkennen we binnen SLIM en komt nogal eens voor. Wij helpen je om een rekenmethode te vinden die bij jou en je leerlingen past en zorgen ervoor dat het implementatieproces passend verloopt. Of het nu gaat om een vraagstuk op het gebied van rekenen, taal, klassenmanagement of wat dan ook, we maken samen met je school een plan van aanpak en kijken hoe we jou het beste tot dienst kunnen zijn in de praktijk van alledag. Dat is wat we Samen Leren en Innoveren op Maat noemen! 

We begeleiden scholen met verschillende verandervraagstukken. Sommige scholen maken de keuze om de overstap te maken van het leerstofjaarklassensysteem en laten leerlingen eigen leerroutes volgen (innovatie). Andere scholen laten de leerkrachten wel de rekendoelen bepalen, maar laten leerlingen wel op eigen individueel leertempo werken (vernieuwen). Weer andere scholen kiezen ervoor om beter te worden in wat zij al goed in de vingers hebben, denk bijvoorbeeld aan het volgen van een scholing omtrent adaptieve software (verbeteren). Driestar educatief is dé partner om je omtrent deze verandervraagstukken te ondersteunen. Deze verandervraagstukken zijn in te delen op drie niveaus:  

  • verbeteren (het beter laten presteren van de huidige praktijk),
  • vernieuwen (het echt nieuw opzetten van het onderwijsconcept),
  • innoveren (het veranderen van het onderwijsconcept zélf).

Ieder van deze verandervraagstukken heeft consequenties voor de manier waarop het onderwijs wordt aangestuurd (kan iedere professional de verandering ondersteunen of is juist sturing nodig van een leidinggevende) en het effect wat de verandering heeft in bijvoorbeeld het handelen, de verandering in de praktijk of verandering van visie. 

Heb jij nou ook een verandervraagstuk waar je met jouw school tegenaan loopt? Of wil je meer weten over het verschil tussen verbeteren, vernieuwen en innoveren? Je kunt hier de informatiebrochure aanvragen om er meer over te weten te komen!

Wil je meteen praktisch met deze onderwijskundige vraagstukken aan de slag? Dat kan! Vul de SLIM-scan in en ontdek hoe jouw onderwijsideaal eruit ziet.  

'Leren is veranderen, en wie leert blijft nooit hetzelfde'

- Kees Ritmeester

Wil je meer leren over het thema innovatie? Bekijk dan onze infoclip:

Vragen? 

Neem gerust contact met een van ons op.

Meer informatie?

Wil je meer achtergrondinformatie? Vraag dan de brochure aan via het formulier hiernaast!